Заклад професійної (професійно-технічної) освіти «Миколаївський центр професійної освіти»

  • Форум методичних рекомендацій: "Організація системи профілактики правопорушень серед підлітків"

     

          24 січня  2024 відбулося чергове засідання МК керівників груп. Ділилися цікавим та корисним досвідом роботи з теми «Організація системи профілактики правопорушень серед підлітків. Аналіз причин девіантної поведінки неповнолітніх» (форум методичних рекомендацій).

     Сьогодні спостерігається різке зростання конфліктних, недисциплінованих, які не вміють володіти собою підлітків. В особливостях їх поведінки криються витоки алкоголізму, наркоманії, моральної деградації. Серед сучасних проблем, коли батьки в основному зайняті тим, як знайти роботу, щоб прогодувати сім'ю, соціальна знедоленість дітей і підлітків є найбільш трагічною за своїми наслідками. У зв'язку з цим найважливішим завданням сьогодення є розробка та реалізація соціальних програм у галузі освіти і виховання підростаючого покоління, що передбачають систему заходів попередження, подолання та корекції асоціальних відхилень у поведінці.

        Досвідчений класний керівник 348 групи Корнієнко Вікторія Вікторівна поділилася практичними наробками з правового виховання здобувачів освіти, звернула увагу на ключовий пріоритет в організації системи, а саме: профілактику асоціальних проявів у поведінці та правової освіти дітей. Зазначила, що профілактичну роботу необхідно здійснюватися за трьома напрямками: інформаційне, забороняюче, особистісно-орієнтоване.

        Завдання класного керівника полягає в систематичній, планомірній профілактичній дії, спрямованій на попередження не конкретних форм девіацій,  а на попередження асоціальних проявів в цілому.

        Методичними родзинками поділилася соціальний педагог центру Розмариця Ольга Олегівна з  теми «Профілактика та корекція девіантної поведінки підлітків». Порадила методи та форми корекції цієї поведінки дітей (різновиди бесід: «Бажання», «Любов», «Настрій», «Цінність життя»; інтерактивні вправи: «Мої плюси та мінуси», «Яким мене бачать інші?», «Психологічний захист»).

       
               
     

    Під час дискусії звернули увагу на сьогодення, яке робить серйозні виклики для юнацтва: дистанційне навчання в умовах карантину, війна, зміна місця проживання, зміна освітнього закладу, загибель рідних тощо. Говорили про фактори, які можуть спровокувати появу стресової ситуації та поділилися думками з профілактики та надання допомоги у формуванні психічної властивості «стресостійкість», яка є необхідною умовою в боротьбі з подолання криз та стресів.

          Зійшлися в думці, що сучасна освіта і виховання неможливі без використання різноманітних форм навчання, які передбачають ігрову складову, засновану на принципі змагання та заохочення. Проведення вікторин, круглих столів, семінарів, науково-практичних конференцій дозволяють максимально активізувати здобувачів освіти, розвивати творче мислення, актуалізувати їхні знання, забезпечують додаткову мотивацію.      

     

     
    розміщено: 24.01.2024