Заклад професійної (професійно-технічної) освіти «Миколаївський центр професійної освіти»

  • Педагогічні читання 2024

    Урок – дзеркало загальної педагогічної культури
    вчителя, мірило його інтелектуального багатства,
    показник його світогляду, ерудиції. До хорошого
    уроку вчитель готується все життя.
    В. Сухомлинський
     

         10-11 січня 2024 року в ЗП(ПТ)О «Миколаївський центр професійної освіти» пройшли педагогічні читання з теми «Упровадження сучасних форм і методів навчання – шлях до забезпечення якості професійної (професійно-технічної) освіти».

         Відкрили педагогічні читання досвідчені викладачі закладу, які презентували особистий досвід з методичних проблемних тем.

         Педагоги продемонстрували гнучкість і нестандартність мислення, вміння адаптуватися до швидких змін життя, здатність творчо підходити до організації освітнього процесу та досягати високих результатів праці, а це можливо лише за умови досягнення високого рівня професійної компетентності, наявності розвинених фахових та особистісних здібностей.

         Розпочала захід викладач англійської мови Мала Олена Сергіївна, яка поділилася цікавим досвідом з проблеми формування ключових компетентностей здобувачів освіти шляхом використання цифрових технологій, акцентувала увагу на використанні інтерактивних платформ: Learning Apps, різноманітних інтерактивних дошок, ознайомила з використанням платформи Spiderscribe.net для створення   ментальних карт. Зазначила, що саме на підставі компетентнісного підходу, знання мають забезпечувати успішну  самореалізацію здобувача освіти в соціумі, сприяти облаштуванню особистого й професійного життя. Відтак  компетентністний  підхід  покликаний  подолати  прірву  між   освітою (набуття знань) та  потребами  життя.

     
     

         Креативно презентувала досвід роботи з реалізації компетентнісного підходу на уроках української мови і літератури через інтеграцію традиційних та інноваційних технологій Бугайова Тетяна Леонідівна. Найбільш продуктивні  і випробувані в роботі педагога такі інтерактивні методи та прийоми навчання, як: «Фанфік», «Впізнай маску», «Кола Вена»,  «Синквейн», «Фішбоун», прийом «Кубик Блума», «Кросенс», «Хмарка слів», використання флеш-карток, ментальних карт, інтерактивних плакатів, ребусів, кросвордів, філвордів, коміксів, лабіринтів тощо, які стали традиційними в щоденній професійній діяльності. Педагог показала практичне застосування цих методів і прийомів на певних етапах уроку.

     
     

         Викладач історії Божко Наталя Віталіївна поділилася наробками з проблеми розвитку пізнавальних інтересів здобувачів освіти шляхом впровадження різноманітних інтерактивних технологій в освітній процес, а саме: «Карусель», робота в парах «Обличчям до обличчя», «Один-удвох-усі разом», «Акваріум», «Асоціація», «Мікрофон», «Незакінчене речення» тощо. Зазначила, що саме спільна діяльність здобувачів освіти на уроці в процесі пізнання й опанування навчального матеріалу означає, що кожний робить індивідуальний внесок в освітній процес уроку, відбувається обмін знаннями, ідеями, способами діяльності.

     
     

         Поділилися досвідом використання інтерактивних плакатів під час проведення уроків Климентьєва Лариса Миколаївна, викладачка математики, та викладач  інформатики Мишелов Михайло Вікторович. Вони ознайомили присутніх з платформами genially і canva, їх можливостями.   Звернули увагу, що застосування інтерактивного плакату під час змішаного навчання дозволяє наочно продемонструвати процес формування ключових понять та надає можливість здобувачам освіти безпосередньо брати участь у цьому процесі. Завдяки плакату діти краще сприймають навчальний матеріал, поглиблюють навички самостійної роботи з інформаційними джерелами.

     
     

         Анісімова Лілія Анатоліївна поділилася цікавим досвідом впровадження технології BYOD (Bring Your Own Device = Принеси свій власний гаджет) на уроках фізики і астрономії. Показала практичне застосування технології під час виконання лабораторних робот. Педагог наголосила, що в сучасному інформаційному світі виникає потреба постійно шукати нові діючі засоби навчання, які допоможуть підвищити рівень засвоєння навчального матеріалу, зацікавити здобувачів освіти, підвищити пізнавальну та стимулювати розумову активність дітей. І саме сучасні освітні технології, різноманітні віртуальні та інтерактивні симулятори, онлайн-платформи, мультимедіа  тощо, є засобами розвитку інтелектуального і творчого потенціалу здобувачів освіти.

     
    />
     

        Кукалець Ольга Олексіївна презентувала досвід використання засобів інноваційних технологій для підвищення ефективності уроків хімії. Активно застосовує такі інтерактивні методи і прийоми, як: «Мозковий штурм», «Знайди помилку», «Третій зайвий», «Хрестики-нулики», «Снігова куля», «Збери половинки». Педагог орієнтується на інноваційні технології навчання, які допомагають вдосконалити сучасний урок хімії та активізувати навчальні можливості здобувачів освіти. Керується твердженням, що компетентність = мобільність  знань + гнучкість методу + інноваційні підходи.

         Викладач професійної підготовки Авраменко Ганна Вікторівна розповіла про виготовлення та використання наочних засобів навчання з професії «Молодша медична сестра (молодший медичний брат) з догляду за хворими. Нянька» під час проведення уроків теоретичного та виробничого навчань.

     
     

         Досвід  з розвитку критичного мислення на уроках зарубіжної літератури як засобу формування гуманістичної особистості презентувала Погосьян Тетяна Сергіївна. У своїй роботі викладач використовує інтерактивні методи («Прес», «Фанфік», «Впізнай маску», «Кола Вена», прийом  «Синквейн», «Фішбоун», «Асоціативний кущ», прийом «Кубик Блума» дають), які дають змогу створити освітнє середовище, в  якому формується й розвивається критичне мислення.

         Бібліотекар Пігузова Тетяна Іванівна поділилася досвідом з проблеми виховання національної свідомості та розвитку патріотичних почуттів у здобувачів освіти засобами сучасних педагогічних технологій.

     
     

         Другий день педагогічних читань продовжили досвідчені майстри в/н. Саме від їх професійно-педагогічної діяльності залежать навчальні результати здобувачів освіти, які дадуть їм змогу знайти своє місце в житті, ефективно засвоїти свої життєві та соціальні ролі.

           Свій практичний досвід з опанування сучасних кулінарних трендів презентувала майстер в/н Фіц Світлана Петрівна, яка розповіла про унікальну технологію «Су-від та продемонструвала відеоролик з приготування страв: «Курка sous-vide із зеленим соусом», «Surf and turf із м’яса індейки і морепродуктів з томатами та карі».

         Цікавинки роботи з формування професійної компетентності здобувачів освіти шляхом впровадження сучасних виробничих технологій представили  Каськів Олена Володимирівна та Мішура Євгенія Романівна (майстри виробничого навчання з професії «Кухар»). Педагоги розповіли про стратегію реалізацію культури здорового харчування і показали технологічні карти страв, різноманіття меню.

     
     

           Майстер в/н Гаврилюк Таміла Костянтинівна презентувала досвід роботи з  використання сучасних цифрових технологій у підготовці кваліфікованих робітників з професії «Кондитер». Активне застосування електронних засобів навчання, як то  мобільний застосунок Foodstr (додаток дозволяє визначати склад продукту за допомогою сканера); прийоми віртуальної реальності; комп’ютерні презентації; графічне зображення; відеоролики підвищує рівень сформованості професійних компетентностей здобувачів освіти.

         Наробками з методичної проблемної теми «Сучасні технології навчання на основі компетентнісного підходу при проведенні професійно-практичної підготовки» поділилися майстри в/н з професії «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів» Кецкало Ольга Вікторівна і Кушлаба Наталя Олексіївна, які у своїй роботі активно використовують інноваційні технології проблемного навчання; ігрові та інтерактивні технології; STEM-технології.

     
     

         Безумовно, сучасний педагог зобов’язаний реагувати на виклики часу, соціальні тенденції, суспільні події, обирати найбільш результативні технології, вибудовувати власну траєкторію педагогічної діяльності, швидкими темпами оволодівати комп’ютерними, медіаосвітніми, інтерактивними технологіями, методами критичного мислення, проєктними та особистісно зорієнтованими методиками. Щоб бути цікавим для дітей як фахівець, як особистість, педагог має постійно навчатися. І не лише, щоб оновлювати знання з навчального предмета, а й тому, що самоосвіта – це шлях професійного та особистісного зростання, який визначає і якість уроків, і підготовку до них, і рівень співпраці зі здобувачем освіти, і професійну мотивацію та самооцінку.

         Будьмо креативними, мобільними, інноваційними, шановні колеги! Відвідуємо тренінги, майстер-класи, семінари, навчаємося самі й спонукаємо інших!

           Сучасна освіта – майбутнє вільної України!

    розміщено: 10.01.2024